Gå till innehåll

225 liter 80*80*40 plus sump med bar på sidorna


Pettan78

Rekommenderade inlägg

Hej!

jag har suttit och läst många trådar här på forumet och fått stor inspiration. Jag har Hållt på med akvarium från och till i mitt 37åriga liv men för två veckor sedan tog jag steget in i saltvärlden. Som sagt för två veckor sedan så startade jag mitt första saltkar om hela 30liter:) redan dag två insåg jag att jag vill ha större. Så idag har jag hämtat karet, sumpen, skummare och led belysning. Bänken fick jag inte med mig så får hämta den i helgen. Karet har måtten 80*80*40 med tre optiwhitesidor. Bänken är ca 88 hög så min tanke är att göra bänkar på två sidor som bardisk typ. Där ska jag och sambon sitta och titta med vin på helgerna:)

Syftet med tråden är om ni vill? att få tips på vägen då jag är total nybörjare och kommer garanterat göra många misstag. Men kanske ni kan hjälpa mig att göra några färre.....😀

mvh Peter i växjö

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen i gänget. Börjar bli några stycken i växjötrakten. Du har ju tur som har oceanakvarium på nära håll. Jag har ju ingen sump till mitt så ingen erfarenhet där men annars får du gärna höra av dej

Japp känns skönt med stig så nära :) ja jag klarar nog inte ens koppla in sumpen själv så han som sålt det till mig ska hjälpa mig...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...