Jim_J Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 Ertappade precis den här fulingen med att kalasa på min hysterix, inte konstigt att jag haft problem att hålla dem... Kroppen foten och tentaklerna är grönspräckliga, och den lämnar ett lila slem efter sig (sammafärg som hysterixen).Någon som vet vad det är för något?//Jim Citera
krille 55 Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 Ser ju ut som nån alien. Hur stor är den. Vilken fantastisk hobby vi har. Alla äter varandra o vi fattar knappt va som händer Citera
Jim_J Postat 11 februari 2015 Författare Postat 11 februari 2015 Hittade den lilla jävlen på reeflex:http://se.reeflex.net/tiere/7527_Drupella_margariticola.htmDrupella margariticola is small snail with a distinctive purple aperture and a greenish body. This species feeds on corals, barnacles, bristleworms, clams and snail eggsTrevligt! kul att man har kunnat föda den här rackaren under alla år Citera
Jim_J Postat 11 februari 2015 Författare Postat 11 februari 2015 Ser ju ut som nån alien. Hur stor är den. Vilken fantastisk hobby vi har. Alla äter varandra o vi fattar knappt va som händer Ja, den är faktiskt ganska vacker Är ungefär en cm, och i verkligheten är den RIKTIGT grön och fin. Du kanske vill adoptera den Krille? Citera
krille 55 Postat 11 februari 2015 Postat 11 februari 2015 Nä tack. Har haft tillräckligt med odjur. Har du inte sett den innan. Har säkert kommit med levande sten Citera
Jim_J Postat 11 februari 2015 Författare Postat 11 februari 2015 Nej, har aldrig sett den tidigare. Och har jag gjort det så har jag säkert misstagit den för en nassarius eller liknande. Ja, den här rackaren har säkert funnits med i karet sedan uppstart Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.