Zavius Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Hejhopp alla glada!Idag gamblade jag lite...Köpte en C.Bispinosus men då jag släppte i den började den direkt fightas med min C.Bicolor som vann slagget. Bicolor gav sig dock inte utan jävlades mer, så jag var tvungen att fiska upp den stackars Bispinosusen. Jag lämnade sedan tillbaka den till affären.Nu, visst jag misslyckades men är det ofta så att två dvärgkejsare inte funkar tillsammans? Jag vet att det kan bli strul och i mitt fall blev det ju just det. Jag kommer inte att köpa någon till dvärgkejsare.Skulle vilja veta vad ni har för tankar? Lite synd att detta hände för mina favorit fiskar är just dvärgkejsare.mvh/Alexander Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Håkan Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Jag har 2st i mitt kar en Centropyge loriculus och en Centropyge eibli och när jag släppte samman dessa var det en jäv.... fight men efter någon dag blev de kompisar och simmar numera tillsammans då och då.Vet inte om det bara var tur att det lyckades och de rör inte mina koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zavius Postat 11 november 2005 Författare Dela Postat 11 november 2005 Jag blev helt enkelt lite skraj så jag tog det säkra före det osäkra. Kanske skulle bicolorn sluta mobbas... men vad vet jag. Som att spela lotto antar jag.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Hur stort är ditt kar? Längd bredd ? I mitt 828l så gick det strålande att slänga i en Loriculus till min Bicolor. Bicolorn spände upp sig men loriculusen vek inte ner sig så efter några timmar så brydde de sig inte om varandra mer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zavius Postat 11 november 2005 Författare Dela Postat 11 november 2005 110*50*50 = 275 l så det är ju relativt litet om man jämför med ditt, svärd.Det värkade nästan som att bicolorn letade efter den för att bråka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zavius Postat 11 november 2005 Författare Dela Postat 11 november 2005 Har inte så många fiskar i karet. Bara 3, en magnifica, ocellaris och bicolorn... de flesta strök med efter en bakteria chock... (ska skaffa uv-c snart :/)Nog om det men det har alltid varit så att bicolorn har bestämt, han muckar med alla fiskar jag slänger i mer eller mindre. Nu idag, var det mer. Kanske är det så att jag har fått en rikigt bråkig individ. Hoppas bara att de kommande fiskarna inte råkar ut för hans yttersta vrede så som skedde idag... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Storleken på ditt kar passar tyvärr bara för en dvärgkejsare men bicolorn är ju en av de finaste så det är väl inte så illa trots allt. Dvärgkejsare av olika arter gillar inte varandra speciellt mycket och i ett litet kar så blir konkurrensen för stor om maten och då gäller det att försvara sin födoplats. I ett mindre kar ökar också stressen som leder till ett aggressivare beteende. Om du vill ha 2 st då får du försöka med 2 av samma sort och då gäller det att välja en som är lite större än den andra och helst släppa i dem samtidigt, Chansen att då få ett par är stor och då är det heller inte ovanligt att de kommer att leka nångång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Här har ni en länk till en kille som har lek på många fiskar i sitt kar. C.Loriculus C. Bicolor P.diacanthus mmhttp://www.thecoralnursery.com/loveinreef.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Ditt kar är för litet! Jag har 10 st av olika arter var av 3 par på 3000l lite fight i början men många gömslen så nu OK. Tar tid! Köp större! Underbara djur mina favoriter! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.