Gå till innehåll

Mera clown rom

Rekommenderade inlägg

Postat

kom hem från jobbet och fick se en ny rom samling från mina Amphiprion nigries trots att den tidigare rommen,ynglen släppte och blev ett mål levande föda till putsar räkorna bara för 2-3dagar sedan.Så Norberg nu har du ett jobb om du vill.

Postat

Det låter kanon, nu vet du att de trivs och kommer att leka med jämna mellanrum, så klart skall vi testa att dra upp lite yngel när det är lite svalare ute. Jag kommer inte att dra igång förrän framåt september eller kanske lite senare. Men vi får hålla kontakten tycker jag!

Har du fått tag i nån digital kamera och fotat fiskarna ! Det skulle vara kul att se hur de ser ut!

Allt gott

Tommy

Postat

hej läste detta inlägg hur ofta är jämna mellanrum? jag har 2 tomatclowner och de har lagt rom nu konstant så fort en kull är borta så sätter de dit en ny jag har tyvär alldrig lyckats se någon kläckning men jag tror nog att de blir mat ganska snabbt till de övriga fiskarna lite synd men det verkar svårt att föda upp yngel så det är nog inget för mig mvh hasse

Postat

Ja du kan nog räkna med att då de har kommit igång med romläggning att de lägger en ny kaka med 2-3 veckors mellanrum om du har tur! Romen kläcks cirka 2 timmar efter mörkrets inbrott och tänder du lampan avbryts kläckningen. Troligen sugs alla dina yngel in i dina filter eller blir uppätna av dina andra djur i akvariet.

Men visst är det kul när ens fiskar trivs smiley1.gif

Postat

Är det någon som har testat att föda upp med spirulina första veckan istället för rotifer ? Jag läste att det ska fungera överraskande bra på Clarkii,upp till 80% överlevnad (jämfört med rotifer 90% överlevnad).

Ska tydligen fungera bra på clarkii,ocellaris,tomat och maroon.Men inte på perideraion och melanopus.

Någon med egen erfarenhet?

Mvh Thomas

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...