Gå till innehåll

Vad kan det ha varit för sjukdom?


Rekommenderade inlägg

Min gula kirurg som hela tiden mått väldigt bra och ätit fint fick helt plötsligt som ett slags roströda strimmor över magen och bakåt. Det såg inte ut som sår utan jag tänkte att den kanske gnidit sig mot något som färgat av eller att det kunde vara en inre blödning. Den visade inte upp några andra symptom och åt fortfarande fint och var lika aktiv som vanligt. Tre dagar senare så hade den gömt undan sig i ett hörn av akvariumet och höll sig där. Fortfarande samma roströda strimmor som verkade ha flyttat sig något under tiden. Dom såg alltså ut att vara under skinnet. På morgonen hittade jag den död. Tyvärr var jag på väg till flygplatsen så hann aldrig dissikera den och var lite för trött för att tänka på att lägga den i frysen. Någon som upplevt något liknande eller har någon idé?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag har nytta av följande länk vid ett tillfälle med en sjuk/skadad clownfisk. Min fisk hade någon slags infektion runt munnen, såg efter någon timmes observerande små nålar/taggar som satt runt munnen. Antog att det var kalknålar från en mask. Nu ser den fin ut igen. Åter till ämnet. Länken beskriver liknande symptom, vilken din fisk uppvisade. Vet ej hur aktuell länken är? Möjligtvis får du förslag och någon utgångspunkt. Hoppas du finner en lösning.

http://www.chucksaddiction.com/disease.html

mvh ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...