Gå till innehåll

Fiskar med karaktär

Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jo jag skulle villa ha lite tips på fiskar med karaktär som passar in i mitt kar 200lit. (Det står tomt på fiskar).

Har varit och tittat på 4st Dascyllus aruanus, tycker de har ett så trevligt betende.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej en av mina favo är min picasso tryckare den kan du nästan lyfta i en räkbit en tyken men inte aggresiv fisk med ett kul utseende den gnager lite på stenen och har väl provbitit i någon korall men inte skadat dem däremot fungerar det inte med rörmaskar de tar den mvh hasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en trevlig goby (Valenciennea puellaris)En kul fisk att kolla in ,Den bygger bon av grus och sten och är allmänt trevlig .Bökar runt i botten en del så om man vill ha det slätt och fint i gruset så ska man nog undvika den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft D. carneus, och de är coola, men just aruanus har jag aldrig fastnat för. En fisk som är cool däremot är Crysiptera cyanea. Jag har tre hanar (med gul mask och stjärt) och de har den allra underbaraste blåa färg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...