xxxperxxx Postat 22 november 2005 Postat 22 november 2005 Hej. Köpte en Acropora sp. igår på Korallrevet i Södertälje. Tyvärr hade artspecificeringen fallit bort på den så Roger kunde inte ge mig exakt namn för tillfället. Jag efterlyser därför er som köpt knallgröna Acroporor på Korallrevet sen i Oktober (då de kom in). Har ni komplett namn hör GÄRNA av er till mig här eller PM:a. Har för tillfället ingen bild, men de är ganska spretiga och färggranna.MVH/Per Citera
BroderIsak Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Já du ! En bild så kommer det att bli mycket enklare.. För då kommer nog nån känna igen den direkt tror ja, då dom alltid får in fler av samma art.. Citera
Dykaren Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Jag skulle gissa på Acropora Florida... de är KNALLGRÖNA!En ren gissning bara... Citera
Lejonkungen Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Jag skulle gissa på Acropora Florida... de är KNALLGRÖNA!En ren gissning bara...Jag har för mig att dessa tog slut dagen efter de kom in (Bengan på Marinakvariet tog nog de sista). Så jag tvivlar på att de skulle ha funnits kvar så länge. De fick nog bara 5-6 st har jag för mig. Citera
Janne Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Jag har hittat alla min koraller här som jag köpt på Revet. Det kan vara lite tidsödande, men du får se många fina koraller i deras riktiga miljö. Nästa gång så blir det roligare att köpa fraggar när man vet hur de ska se ut när de växt upp.http://whelk.aims.gov.au/coralsearch/coralid_search.php/Janne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.