Gå till innehåll

Euphyllia tips


bigfish

Rekommenderade inlägg

Är nybörjare med saltvatten och tänkte ”fjäska” lite för mina clownfiskar och skaffa en Euphyllia som de kan ”flytta in i”. Har läst på lite för en gångs skull men inte hittat nåt om vilken sort som lämpar sig bäst både för mina clowner, men också för mig som nybörjare (tålighet). Har inga levande koraller i dagsläget och tänkte börja med nåt enkelt, till att börja med.

Ni som har lite mer erfarenhet, vilken sort av Euphyllia ska jag satsa på???

Tycker själv att E. paradivisa ser trevlig ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Noxy

Har försökt hitta någon bra affär på saltvatten i Gävle, men inte hittat någon. Sen vet jag att det finns flera i Stockholm. Amazonakvarium i Karlstad ser också ut att ha lite koraller att välja på.

Flash

Har tänkt på anemoner också, men är lite osäker då de flyttar runt. Och sen pratade jag med en kille på Arken Zoo som fått in anemonen i pumpen som spridit gift i hela karet, så allt dog!!!

Därför blev jag lite tveksam till anemoner, Kanske helt obefogat??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey, då är jag med. ;)

Tyvärr ganska ny i saltbranschen så jag känner inte till några ”salta” bröder å systrar än, men det kommer väl!?

Hittade däremot en ganska nystartad affär i Ludvika som ser mycket intressant ut. Verkar ha ett bra sortiment. Ska åka över imorgon å se vad som finns hemma.

www.africanseaimport.se/

Syns lite mer av sortimentet på facebook

Ser ut att de har Euphyllia ancora i butiken. I alla fall för ett tag sedan.

Ändrat av bigfish
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Besökte ASI i Ludvika idag och det va absolut värt ett besök. De har inte så mycket fisk i dagsläget, men det är på väg in. Ett par kar med koraller fanns också. OBS, Kanonpriser på salt. Trevlig personal också.

Tycker det är suveränt att det finns någon som satsar på salt, och på våra breddgrader. Kommer att bli fler besök inom kort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...