Maccee1 Postat 2 augusti 2015 Dela Postat 2 augusti 2015 Hej jag är ny innom saltvatten, men för en månad sen köpte jag ett boyu 128 som va igång. Men vill ha i lite mer biofiltrering i förebyggande syfte då det inte är mycket i karet nu men lär bli lite mer sen, fått olika tips att använda dels siporax o biobollar men även kalksten? Men jag vill gärna veta vad fler tycker o gärna få för o nackdelar med dem olika. Tack på förhand //Marcus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 2 augusti 2015 Dela Postat 2 augusti 2015 Har du höga värden av nitrat eller fosfat? Vad vill du förebygga? Med kalksten antar jag det menas mindre bitar av ls, alla tre fungerar men behövs normalt inte om du har normal mängd ls, kör själv siporax men jag har ganska lite sten i mitt kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maccee1 Postat 3 augusti 2015 Författare Dela Postat 3 augusti 2015 Nej inte några höga värden men har inte så mkt som belastar karet på så vis just nu heller men om de blir mer belastning så vill jag att att allt ska klara av det.Nej han som sa kalksten var i en butik o peka på kalkstens lådan :S okay men vad är fördelen med siporax framför biobollar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.