Beppe Postat 26 november 2005 Postat 26 november 2005 Min stream slutade att fungera i morse. Konstigt nog tjöt inte larmet som den gjorde sist. Då som nu var den ganska igenkalkad. Den ligger nu i Ättiksbad. Vad tror ni, har den pajat? Måste bli bättre på att rengöra den Citera
Guest lysröret Postat 26 november 2005 Postat 26 november 2005 antar ett det är en tunze? eftersom de är vanligast.frågan om den kommer att funka mer är omöjlig att svara på här och nu.rengör allt försiktigt och prova sen.lycka till! Citera
Beppe Postat 26 november 2005 Författare Postat 26 november 2005 finns det larm på den?Ja det finns larm på den. Det är är konstigt at inte det löste ut. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 26 november 2005 Postat 26 november 2005 Som jag påpeckat tidigare enl. fabrikanten skall de avkalkas var 3-4 mån annars gäller inga garantier. Jag använder 10% saltsyra vilket är mkt effektivare och snabbare. Citera
Beppe Postat 27 november 2005 Författare Postat 27 november 2005 Som jag påpeckat tidigare enl. fabrikanten skall de avkalkas var 3-4 mån annars gäller inga garantier. Jag använder 10% saltsyra vilket är mkt effektivare och snabbare.Det stämmer. Denna gången gick det bra efter rengörning, men jag vill uppmana alla att avkalka sina pumpar var tredje månad. Nu hade jag väntat i sex månader och den var helt igensatt med kalk.Tack för hjälpen Citera
Ingvar Hellmalm Postat 27 november 2005 Postat 27 november 2005 Glöm inte dispergatorpumparna till skummarna. De kalkar igen dubbelt så fort. Axel skall stå still och bara rotorn snurra. Svårt att se men men kän att den är loss. Rotorn bränner annars fast i pumpen. Gäller spec. de med lite högre effekt typ Eheim 1060. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.