uffeboman Postat 12 september 2015 Postat 12 september 2015 Hej alla saltisar är ny här på forumet.Jag undrar om man kan ha en anemon tillsammans med Picassotryckare och en Odonus niger?Och hur fungerar det med koraller, lägre djur som eremiter och snäckor äter de det vet jag.Har kvar en putsarräka som de har lämnat ifred konstigt nog./Ulf Citera
uffeboman Postat 20 september 2015 Författare Postat 20 september 2015 Då frågar jag på nytt,då undrar jag om man kan ha macroalger tillsammans med tryckare och kirurger, vet att kirurger äter alger men blir något kvar?/ulf Citera
Nikke Postat 21 september 2015 Postat 21 september 2015 Bara till att prova det och återrapportera Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
NovemberRain Postat 21 september 2015 Postat 21 september 2015 Min erfarenhet kring tryckare över lag är att alla dina lägre djur, så som eremiter, sniglar och räkor kommer förr eller senare bli mat till dessa fiskar. Det är trots allt deras naturliga föda. Har idag tre stycken tryckare, Rhinecanthus aculeatus (Picasso), Odonus Niger och en Sufflamen albicaudatum. I veckan kommer min fjärde tryckare, en Balistoides conspicillum. Märks det att jag har en förkärlek till tryckare? Jag har inte upplevt att dessa fiskar ger sig på anemoner eller liknande. [h=3][/h] Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.