Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 Vid vilken temeretur ska man börja vara orolig för att karet ska ta skada? Vi hade 31 grader idag men fiskarna och korallerna såg inte ut att må dåligt av det. Det är ju inte så lätt att hålla tempen nere när man har 31 grader inomhus också, Mh:n har vi inte på alls nu. AAAAHHHHHHHHH! Nu tror jag att jag kom på nå smart varför inte vända dygnet ha släckt dagtid när man ändå ligger på playan och tänt (även MH:n) nattetid när det är svalare ute. Det borde ju gå eller vad tror ni? Citera
Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 Jag köpte en vanlig fläkt igår på bauhaus. 40 cm diameter, 46 w. Fick ner temperaturen till 24C från 32C på några timmar bara. Om MH'n är på ser fläkten till att temperaturenej ökar i karet (men den sjunker inte heller) Citera
Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 jag kör med 2 st fläktar som blåser ner på vatten ytan + korsdrag i lägenheten dygnet runt för å hålla temperaturen på en vettig nivå Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.