Ewwe Postat 20 november 2015 Postat 20 november 2015 Hej. Undrar om det är någon som har hunnit köra med miracle mud som kan dela med sig av sina erfarenheter och åsikter kring den "sanden"?Är den verkligen så bra som det påstås? Skickat från min D5803 via Tapatalk Citera
MickeP Postat 20 november 2015 Postat 20 november 2015 Jag är också lite nyfiken på det, så hoppas någon kan ge lite feedback som har provat det - positivt eller negativt... Citera
mamadubba Postat 20 november 2015 Postat 20 november 2015 Jag hänger inte riktigt med på "hunnit" Som jag har uppfattat det så kom det i början av nittiotalet och har aldrig blivit nån stor grej. Har aldrig använt det men ställer mig ytterst skeptisk till följande påståenden:"A protein skimmer is NOT required when using Miracle Mud! Using Miracle Mud as refugium substrate**, as described in the EcoSystem Method, makes a protein skimmer unnecessary""Unlike other refugium substrates on the market, Miracle Mud will continuously replenish the minerals and trace element concentration in the aquarium."Låter lite mycket tv-shop Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.