wrroomm77 Postat 10 december 2005 Postat 10 december 2005 Jag har fått som vita utväxter på mina levande stenar allså det ser ut som små biskar fasst de är helt vita.. vad kan det vara? Citera
wrroomm77 Postat 11 december 2005 Författare Postat 11 december 2005 hmmm inte biskar utan buskar ska det stå asså typ 5mm höga förgrenade grejjer.nån som har nån aning Citera
Dez3d Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 Hej Anders, jag tror att det du ser är en typ av Foraminiferan protozoa (Homotrema?), den är en encelling organism som även kan vara röd och är en bra organism att ha i karet då den bryter ner nitrat. Jag har själv detta i mitt och den finns en länk med bild här: http://www.reefs.org/hhfaq/pages/picture_pages/faq_foramwhite.htmlAnnars är det svårt för någon att besvara utan bild.M.v.hPeter Citera
john.w Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 ser det ut som vita puppor med en tofs längst fram isåfall är det filtrerare Citera
wrroomm77 Postat 11 december 2005 Författare Postat 11 december 2005 japp det ser precis ut så Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.