Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 Vet någon var man kan köpa ljuddämparmattor (eller vad det kallas), ser ut att vara gjort av skummaterial och har koniska "pelare". Tänkte bygga in skummare mm ( min tunze låter som om den gick på diesel).Är det nån som vet vad jag menar?Om inte så kolla på bilderna nästan längst ner på denna sida http://reefkeeping.com/issues/2002-08/totm/index.htm.Han har klätt in vissa partier med det runt sumpen och på luckan. Citera
Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 inte just den där typen av skumm. men jag vet ett annat väldigt bra ludisoleringmatrial, som man isolerar i bilar med. går att köpa på MICRO det är en sorts sumgummi skiva med folie på ena sidan och klister på andra. Den borde funka utmärkt/ Peter Citera
Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 Hej jag har en tunze och den lät förut men det var bara att lägga lite silikon mellea baljan och skummaren ,om det är skakningar som hörs. Mvh Citera
Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 Skummaren fungerar bra, det är bara det att den låter mycket, den har några år på nacken (1 år i akvariet + 4 år i källaren) så det är kanske därför, eller så har jag förträngt hur mycket den lät innan speciellt för att jag ska sova i samma rum! Citera
Guest Gäst Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 Hej när jag hade den i sovrumet (under renuvering 720 liter på golvet ) så stängde jag av den på natten för jag kunde inte sova när den var igång. Mvh Mats Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.