Gå till innehåll

Ljuddämpning


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Vet någon var man kan köpa ljuddämparmattor (eller vad det kallas), ser ut att vara gjort av skummaterial och har koniska "pelare". Tänkte bygga in skummare mm ( min tunze låter som om den gick på dieselsmiley1.gif).

Är det nån som vet vad jag menar?

Om inte så kolla på bilderna nästan längst ner på denna sida http://reefkeeping.com/issues/2002-08/totm/index.htm.

Han har klätt in vissa partier med det runt sumpen och på luckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inte just den där typen av skumm. men jag vet ett annat väldigt bra ludisoleringmatrial, som man isolerar i bilar med. går att köpa på MICRO det är en sorts sumgummi skiva med folie på ena sidan och klister på andra. Den borde funka utmärkt

/ Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skummaren fungerar bra, det är bara det att den låter mycket, den har några år på nacken (1 år i akvariet + 4 år i källaren) så det är kanske därför, eller så har jag förträngt hur mycket den lät innan speciellt för att jag ska sova i samma rum!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej när jag hade den i sovrumet (under renuvering 720 liter på golvet ) så stängde jag av den på natten för jag kunde inte sova när den var igång. Mvh Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...