Gå till innehåll

Id krabba


Drullputt

Rekommenderade inlägg

Ser ut att vara en hårig krabba?
Isåfall hade jag avlägsnat den, håriga krabbor är kända för att äta koraller.

Rent generelt är krabbor opålitliga djur då dem är opportunsiter, vilket betyder att dom tar det dom kan ta, gratis är gott... 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satte ut en fälla under natten med en räkbit. Ingen krabat där inne imorse. Däremot satt krabban framme då jag steg upp så tog den långa pincetten och smög mig på den lille skiten. Fick den snabbt om kroppen och klämde åt, men krabbor är stenhårda och starka så den höll sig fast i stenen och slet lös en arm med klo. Så den kom än en gång lös om än lite handikappad. Lär väl dröja innan den lär visa sig igen, tusan också !!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testade igår en annan fälla än petmodellen, ett snapsglas med räkbit lutat mot ls. Men ingen lycka nu heller. Men nu ikväll när jag lyste och letade såg jag den på baksidan av karet, långt från sitt gömsle. Lyckades jaga den fram och tillbaka för att till sist hamna trängd i ett hörn. Lyckades då ta den med långa pincetten och eländet är nu borta från karet. Skönt att slippa fundera över den mer :-)

IMG_20160519_224029.jpg

Ändrat av Drullputt
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...