Pasaputte Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 Hej sen 5 dagar har sanden börjat bli nästan ljus brun. det har jag inte ändrat nåt. jag bytte vatten och sög ut allt från sanden , men det tog en dag sen allt började igen Jag har kört sen 9 månader Fauna marin light balling. alla testar är inom den normal gränsen. några ideer? MVh Citera
Pontus Enbom Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 Kan vara Dino eller kiselalger. Använder du osmosvatten? Blir det mindre när lampan är släckt? Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Pasaputte Postat 5 juli 2016 Författare Postat 5 juli 2016 ja det blir mindre när lampan är släckt MVH Citera
Russ Postat 6 juli 2016 Postat 6 juli 2016 Om det nu är Dino så löste jag mitt dinoproblem på följande sätt: 1. Jag sög ut så mycket sand som jag kunde. 2. Rengjorde den i en hink med rätt så varmt vatten(vet inte vilken betydelse det har men det var detta jag blev rekomenderad att göra). 3. Placerade tillbaka sanden i karet. 4. Hade släckt i 3 dagar. Kan bli att man får upprepa processen men det hjälpte mig att få min sand ren och fin efter en gång Lycka till! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.