Gå till innehåll

Frigolit


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Nej men väl spricka sönder och flyta upp m.m sedan får du jaga frigolit pluppar överallt =( Vanligt liggunderlag funkar bättre, som till pimpelfiske ex vissmiley2.gif

Meningarna går isär om hurvida det är så smart att limma underlaget mot bottenglaset men jag skulle iallfall sätta en tunn fog längst fram där det kanske bara kommer att ligga sand på och man vill ju inte att underlaget ska vika sig uppåt och på såvis synas.. men det finns säkert bättre lösningar, jag ska strax göra detta på mitt nya kar själv så jaglyssnar gärna oxåpå bättre förslag smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du behöver ingett i botten als men käns det bätre så kan du väll ha frigolit men som jonny säger risken att den spricker och flyter upp finns ju.

Liggunderlag skyddar ju bara mot repor i glaset den gör inget för tyngden.

Har själv ingenting i botten på mitt kar och det funkar bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man staplar högt kan det kanskeäven kännas tryggt att ha något mjukt i botten av karet OMen kompakt sten av någon anledning skulle ramla ned och speciellt om den får "hjälp" på vägen ned av ett kraftigt vattenflöde. Men det vara bara en tanke, och sannorlikheten att bottenskivan skullespricka av en sten är väl inte stor MEN det kanskeär droppen på en redan pressad skivasom får vattnet att hamna hos grannen under smiley2.gif

Bara en ren gissning...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...