Romland Postat 2 augusti 2016 Postat 2 augusti 2016 Tjena! är sugen på att köpa radion xr30 men priset är högt och jag bet inte riktigt vad som ingår i paketet. Får man med någon upphängning? Eller måste man lägga ut 500 till för att ens få upp dom över karet? för övrigt står det mellan 2 Kessil ap700 eller 3 radion xr30 g3 PRO Karet är ca 160 cm långt mvh Citera
BatmanGefle Postat 2 augusti 2016 Postat 2 augusti 2016 (ändrat) Ljusramp, transformator/driver och kablar är det som ingår. Så du behöver RMS (tankmount) eller wire-kit för upphängning. Ska du hänga upp fler än en finns rail-kit (dyra såklart) för att fästa ihop allt till en "enhet", men det funkar med t ex borrad alu.tröskellist om du inte är så bekymrad över utseendet. Jag har två XR30 över mitt 160cm (längsmonterade) och det är bra ljus över hela längden. Kessil har jag ingen erfarenhet av. Ändrat 2 augusti 2016 av BatmanGefle Citera
Romland Postat 2 augusti 2016 Författare Postat 2 augusti 2016 Tack för snabbt svar tänkte köpa dom ifrån eBay uk där fick man med hang kit. Import borde det inte bli förens England går ur EU? Samt att dom har samma spänning bara annan kontakt? Citera
BatmanGefle Postat 2 augusti 2016 Postat 2 augusti 2016 Så här har jag hängt upp dem. De kryssade vajrarna är från Clas Ohlsson med vantskruvar överst för att spänna dem lagom hårt. Inte nödvändigt, men så här får jag lite extra säkerhet OM en upphängning skulle fallera. Citera
BatmanGefle Postat 2 augusti 2016 Postat 2 augusti 2016 Tull/moms antar jag det inte blir än på ett tag. Gissar att det bara är kontakten som är skillnad om volt/Hz är lika, men kan absolut inte svära på det! Citera
BatmanGefle Postat 2 augusti 2016 Postat 2 augusti 2016 Är det så mycket prisskillnad att det lönar sig att beställa från UK? Citera
Romland Postat 2 augusti 2016 Författare Postat 2 augusti 2016 Okej, det ser ju helt okej ut. Utseende är inte viktigt då det är inbyggt. får en xr30 g3 PRO med hang kits för 6700 svenska. Ingen frakt blir ändå nån tusenlapp billigare Citera
BatmanGefle Postat 2 augusti 2016 Postat 2 augusti 2016 Då blir det ju lite skillnad om du skall ha ett par, tre st (men ett hang-kit räcker för flera armaturer; fästs ytterst på de yttre armaturerna och rail (eller hemmagjorda dito) mellan dem). Jag brukar försöka beställa från svenska handlare, även om det blir lite dyrare, för att stödja dem så gott jag kan. Men någonstans går ju smärtgränsen... Citera
Romland Postat 2 augusti 2016 Författare Postat 2 augusti 2016 Håller fullständigt med dig om att stödja svenska handlare. Men när man börjar prata flera tusenlappar så får nog tyvärr plånboken bestämma :/ Citera
BatmanGefle Postat 2 augusti 2016 Postat 2 augusti 2016 Tyvärr så... Skickat från min Electrophorus electricus med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.