Guest Gäst Postat 25 januari 2004 Postat 25 januari 2004 Har någon ett tips på billiga biobollar att fylla ett ytavrinningshörn med (köpa fixa egna)? /Ola Citera
Guest Gäst Postat 25 januari 2004 Postat 25 januari 2004 Tjenare!!Jag skulle oxå vilja veta om man kan använda något billigare alternativ, nu skall det inte vara till saltbaljan utan till mitt dammbygge på tomten.Mvh Magnus Citera
Guest Gäst Postat 25 januari 2004 Postat 25 januari 2004 Jag har fyllt mitt "hörn" med biobollar från Coralife och det funkar bra, ganska dyrt var det men biobollar kanske kostar såpass, ca 800kr för 15-20L har jag för mig. /Mattias Citera
Guest Gäst Postat 25 januari 2004 Postat 25 januari 2004 Mitt tips är att inte använda biobollar över huvud taget. Men det var ju inte det du vill veta. MVH magnus Citera
Guest Gäst Postat 25 januari 2004 Postat 25 januari 2004 Jag har också köpt Coralifes biobollar. En anledning var att minska vattenfallsoljudet. Hjälpte inte så mycket. Nu funderar jag istället på ett rör i avrinningshörnet. Tex:http://www.rl180reef.com/pages/standpipe/standpipe_frame.htm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.