jonas1131 Postat 13 oktober 2016 Postat 13 oktober 2016 (ändrat) Detta kom in 4 ggr??? Kan inte få bort det? Hejsan, har stött på mindre problem! Jag har köpt en beg revpelare, byggd på levande sten från början som stått utan vatten en tid och nu även på altan i höstvädret. Hur ska jag göra för att få den i skick så jag kan använda den i akvariet med levande sten? Tackar för råd och tips. /Jonas Ändrat 13 oktober 2016 av jonas1131 Citera
Kimozabe Postat 13 oktober 2016 Postat 13 oktober 2016 Just nu kör jag min i sötvatten med lite saltsyra. Denna var ju dock levande men preparerar den för att ta bort allt skräp som följde med (begagnad). Enligt tipset jag fick skall den gå 2 dagar sedan vattenbyte med en omgång saltsyra till sedan flera vattenbyte med bara sötvatten. Efter detta skall den vara prepad för att köra med startbakterier och förhoppningsvis bli bra igen, återstår att se. Mvh Kim Citera
jonas1131 Postat 14 oktober 2016 Författare Postat 14 oktober 2016 Tackar för ditt svar. /Jonas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.