Gå till innehåll

Bra ledbelysning för sps:er


Rosie

Rekommenderade inlägg

Jag försöker få en bra uppfattning om vad vilken ledbelysning som är mest funktionell och ger korallerna bäst utfärgning och tillväxt så klart, tänker främst på sps:er.

Har i dag Maxspect Razor över mitt reefer men tycker den har för dåligt med färgspektrum och dessutom har den alldeles för dålig täckning ut mot kanterna. Har Aqua illumination över ett annat nanokar och gillar färgspektrumet betydligt bättre. Är nyfiken på Ecoteck Radion G4 men undrar om det krävs en massa tillbehör för att kunna styra dem? 

Ni som har erfarenhet av radion och ev Hydrorna, hur stor skillnad är det på armaturerna, vilka är mest driftsäkra, enkla att ställa in, ger bäst utfärgning/tillväxt och ljusspridning, ger fint blåljus etc,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker få en bra uppfattning om vad vilken ledbelysning som är mest funktionell och ger korallerna bäst utfärgning och tillväxt så klart, tänker främst på sps:er.

Har i dag Maxspect Razor över mitt reefer men tycker den har för dåligt med färgspektrum och dessutom har den alldeles för dålig täckning ut mot kanterna. Har Aqua illumination över ett annat nanokar och gillar färgspektrumet betydligt bättre. Är nyfiken på Ecoteck Radion G4 men undrar om det krävs en massa tillbehör för att kunna styra dem? 

Ni som har erfarenhet av radion och ev Hydrorna, hur stor skillnad är det på armaturerna, vilka är mest driftsäkra, enkla att ställa in, ger bäst utfärgning/tillväxt och ljusspridning, ger fint blåljus etc,

Jag har Radion G3 och är grymt nöjd har ingen erfarenhet av några andra ledbelysningar dock så kan inte svara på vilken som är bäst tyvärr.

Däremot så behöver du en reeflink för att kunna styra dom från ex. Mobilen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...