Gå till innehåll

bygga t5-armatur


Draedon

Rekommenderade inlägg

har jag gjort bort mig tro?

beställde ett 2x30w t8-armaturset och relektorer från akvarielagunen och tänkte bygga en egen låda till det..

men vad kostar det att bygga sig en t5-armatur?

vad tror ni det kan gå lös på att bygga en ramp med 3x39w?

och var hittar man delarna, elfa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har jag gjort bort mig tro?

beställde ett 2x30w t8-armaturset och relektorer från akvarielagunen och tänkte bygga en egen låda till det..

men vad kostar det att bygga sig en t5-armatur?

vad tror ni det kan gå lös på att bygga en ramp med 3x39w?

och var hittar man delarna, elfa?

alla delar finns hos ELEKTROSKANDIA i sollentuna.. där köpte ja mina delar..

mina delar kostade ca.. 1 drivdon för 2*54w 500:- 4st t5 hållare typ 15:- st + lite kabel 40 :- + rören ca: 150:- st summa min "ramp" 900:-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan tro det.. gladare lär hon inte bli när du börjar bli varm i kläderna å vill utveckla din hobby, då börjar slantarna att rulla kan ja lova..

ex. ja köpte 2 nya kirurger å en ny kejsare precis innan min kalkmixer strejkade å slog ut nästan allt i karet.. summa.. nånstans runt 10000:- kostade den strejken..

tur man har en gumma som oxo e intresserad :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ajajaj, det lät inge vidare :(

jo jag tror jag börjar bli varm i kläderna redan.. var tänkt som ett prova-på-projekt det här med saltvatten, blev övertalad av min kusin att testa salt. och jag är redan frälst :)

tänkte dra igång ett större kar i sommar när jag har mer tid och pengar.

har ett 275l med MH som jag ska göra iordning. kostar ju som sagt en slant med utrustning och fiskar/koraller osv.

min kusin räknade lite löst på och han kom fram till att han hade lagt runt 60 000,- på sitt saltkar.

så nog förstår jag att slantarna kan rulla när man vill ha större och mer avancerat :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

var tänkt som ett prova-på-projekt det här med saltvatten, blev övertalad av min kusin att testa salt. och jag är redan frälst :)

tänkte dra igång ett större kar i sommar när jag har mer tid och pengar.

quote]

kan ju kanske va en tanke att spara dom "TESTA PÅ PENGARNA" å lugna dig tills du har råd å tid att starta de du vill.... för råd och tid e nått som behövs i hobbyn..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...