Gå till innehåll

läs om yngling av gul fenad damsell


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Lek har jag fått på dem ett antal gånger. Jag har dock aldrig kunnat göra några seriösa försök att ta hand om ynglen.

Helt underbart att läsa att fler o fler arter kan odlas!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så sant så sant!!!!

Helt underbart är rätta ordet... och underbart för oss som vill ha ett utbud av odlad fiskhos butik/ privatperson.

Så länge de vill föröka sig i akvariet, måste det va ett bevis för att de mår bra och trivs.

Skulle vara intressant att få ett hum om vilka arter som lyckats att födas upp till vuxet stadie- i Sverige. Måste finnas massa kunnskap hos någon som kämpat och lyckats. Enkla tekniker som gör kläckningen 99% :ig...

läst om att låta en vattenstråle fläkta äggen precis innan kläckning, då äggen har förflyttats till yngelkar- och pappan inte kan hjälpa ynglen ut. Så sånna tips är ju intressant att läsa..

fler som håller med?

ps: ville bara nämna min glädje över att huset (med akvarie vänlig källare) som jag bjudit på...... är nu bara en signatur från min!!!!smiley1.gifSen är det bara att trycka in akvarium.---- jiiiiihooooo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis Kalle!!

Hoppas att vi snart skall kunna se ditt bygge i bilder etc

Skicka bilderna till mig så lägger jag upp en sida just för ditt bygge...

Hur skall du göra nu då med sidorutorna glas eller playwood+glasfiber?

Skynda dig ner å skriv under pappret...

Eftersom jag ej visste vilken fisk de menade så sätter jag in en länkbild så även andra ser hur denna damsel ser ut

Mar-Dam.Chry.paras..gif

Jag har aldrig sett denna varianten förut iallafall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hafttvå stycken av den som Wrang visade bild av,Köpta som Australisk Damsel ,Den som Aerie visade är väl en Chrysiptera parsema (Yellowtail Blue Damsel)

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp det stämmer xavante,såvitt jag fattade så var det denna fisk tråden gällde. Dock så hittar jag även den som wrang visade då jag sökte bilder på parseman på google.com....är det inte samma fisk alltså?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns flera varianter av blåa fröknar med gul stjärt även crysiptera cyanea(blåjävul) finns med gul stjärt.

Om man köper flera fröknar samtidigt brukar det gå bra men jag tror att jag skulle ha rekomenderat minst 6.

Jag har fått lek av cyanea flera gånger men inte lyckats få ynglen att överleva men om de är så känsliga som det står i länken är det kanske inte så konstigt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...