isak Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 HejIgår upptäckte jag att min lilla clown hade en vit prick på sidan av kroppen. Idag är pricken minst dubbelt så stor. Bästa beskrivningen är som ett grovsaltkorn som sitter på kroppssidan. Den är lika pigg som vanligt och äter. Svårt att se ordentligt eftersom han far omkring så pass. Fotot avslöjar nog lite "ludd" i fläckens kanter samt en mindre fläck på stjärtfenan. Tar tacksamt emot ideer och förslag på åtgärder. Dags för panik?Mvh Rolf"When in danger, when in doubt, run in circles scream and shout" Citera
Dykaren Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Med stor sannolikhet ett svampangrepp. Vanligtvis inte så farligt om fisken i övrigt är i god kondition. Avvakta lite och se om det blir bättre...Om det förvärras så får du fånga firren och behandla med medicin i ett eget akvarium. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Ser ut som en Cryptocarion med sek. svampinf. Gör inget, om bara 1 så försvinner det av sig själv. Fisken blir för eller senare imun. Citera
Dave Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Får lov o återuppta tråden, har nämeligen en liten clown som har en sådan liknande "prick", fast den är inte så markant vit, mer genomskinlig. Sitter vid gälen. Har tre andra fiskar som är "rena". Är det svamp tro? Om det är vita prick blir det att sätta i karantän o medicinera. Men detta, hur länge ska jag våga vänta? kan en putsarfisk hjälpa?Tack på förhand! Citera
Dave Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Svarar på mitt eget inlägg: Pricken försvann precis som Ingvar sa! sweet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.