akvariefisken_89 Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Eftersom returpumpen till mitt RSM S 500 låter för mycket tänkte vi investera i en ny tystare returpump. Jag har hört att Jebao DC 5000 upplevs som väldigt tyst av de flesta. Stämmer det? Upplever ni den tystare än en RSM originalreturpump? Har ni andra tips i ungefär samma prisklass och som man lätt och snabbt kan beställa? Kan den enkelt kopplas till ett RSM? Är flödet lagom? Citera
_Manne_ Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Jag har en 6500 variant , som jag inte kör på Max, o den låter extremt lite, så absolut något som du kan satsa på.. dock är mitt tips att köpa en lite förstor variant o inte låta den gå på Max ... tror den lever längre då med. mvh Manne Citera
akvariefisken_89 Postat 29 december 2016 Författare Postat 29 december 2016 Tack för svar! Det blev en Jecod 5000 från Triton som jag kör på halva effekten. Enligt de i affären blev det ett tillräckligt flöde. Låter absolut ingenting längre, nästan så man får kolla om den är på överhuvudtaget. Jättenöjd! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.