Gå till innehåll

Funkar copparbandad och gul kirurg?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Ja som rubriken ovan fungerar det att ha en copparbandad fjäril tillsammans med en gul kirurg utan att fjärilen blir mobbad karet är på 222 liter.

Eller fins det någon ann avettig fisk som äter alger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, som vi nyligen diskuterat i ett annat inlägg för bara ett par dar sedan så har jag haft problem med just den kombinationen och jag vet att jag läst att nån annan här gjort samma erfarenhet. Nu har min kirurg gått i karet sen start som första fisk o gissa om det e hans revir. Jag e också sugen på en Rostratus igen men denna gången tänker jag förpassa kirurgen ner till sumpen o där kan han få gå ett tag tills han kommit ner på jorden och C.R gjort sig hemmastadd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade denna kombinationen också. Kirurgen hade gått i karet sen start. ca 7 månader senare introducerade jag den kopparbandade fjärilen. Kirurgen va lite elak i början och visade vem som bestämde men efter 2 dagar va det inga problem längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja dom är små dom som skall i kopparbandad är redan i grejen är den att jag kör ett 222 för att lära mig och när jag får ett väl fungerande kar med lite mer lärdommar så skall jag köra med ett 375 kar istället så där lär dom ju få plats även som stora.

Anledningen med 222 är ochså att jag skall köpa ihop levande sten under en tid nu så jag har så mycket så jag bara kan dunka upp ett 375 utan att behöva tänka på om jag har tillräkligt med sten sen skall jag ju ta detta inkörda vattnet och spä ut med nytt.

Lite kämpigt att blåsa ut pengar till ett 375 på en höft bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kirurgen sätter kopparbanden på plats men de bör fungera efter en viss tid så var det hos mig. Det svåra är kanske att få kopparbanden att få i sig föda då de inte är speciellt framfusiga lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...