Texas Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Kubfisk.....Är dom revsäker? Hur är den mot andra fiskar?Något giftigt ifall den skulle dö i tanken? Citera
tosso Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?pcatid=81&N=0 Citera
Dykaren Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Inte revsäker. Ganska mesig mot andra fiskar, men mycket sällskaplig. Håller man dem själva så dör de oftast. Dör de naturligt så brukar det inte vara någon fara, men om de blir stressade så kan de släppa ett mkt kraftfullt gift.De är dåliga simmare och kan lätt fastna någonstans... med katastrofala följder. Citera
hobbe_88 Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Hej! Jag hade en Saddle Valentini Puffer var en ganska rolig fisk. Den rörde inget förutom mina musslor som den pickade på varenda gång den simmade förbi. Har faktiskt sett ostracion cubicus i en revtank mmen vet inte om den rörde nåt jobbigt att prova om den skulle göra de. Citera
Icebreaker Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Har haft flera. Har just nu bara 1. Dom är som sagt var ruggigt dåliga simmare så skydda alla pumpinsug osv. Hade en stackars kofisk som fastnade med hornen i allt möjligt men dom är rätt extrema. Det som är kul med cubarna är att domär olika i personligheterna. En som jag hade förut (dog tyvär i prick) gillade att surfa i vattenstrålarna från pumparna,den jag har nu är jättenyfiken och kommer och kikar så fort man gör något i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.