Gå till innehåll

ostracion cubicus


Texas

Rekommenderade inlägg

Inte revsäker. Ganska mesig mot andra fiskar, men mycket sällskaplig. Håller man dem själva så dör de oftast. Dör de naturligt så brukar det inte vara någon fara, men om de blir stressade så kan de släppa ett mkt kraftfullt gift.

De är dåliga simmare och kan lätt fastna någonstans... med katastrofala följder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag hade en Saddle Valentini Puffer var en ganska rolig fisk. Den rörde inget förutom mina musslor som

den pickade på varenda gång den simmade förbi.

Har faktiskt sett ostracion cubicus i en revtank mmen vet inte om den rörde nåt jobbigt att prova om den skulle göra de.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft flera. Har just nu bara 1. Dom är som sagt var ruggigt dåliga simmare så skydda alla pumpinsug osv. Hade en stackars kofisk som fastnade med hornen i allt möjligt men dom är rätt extrema. Det som är kul med cubarna är att dom

är olika i personligheterna. En som jag hade förut (dog tyvär i prick) gillade att surfa i vattenstrålarna från pumparna,

den jag har nu är jättenyfiken och kommer och kikar så fort man gör något i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...