DH88 Postat 4 februari 2017 Dela Postat 4 februari 2017 Japp, då var det dags igen att dra igång en saltburk hemma, var 4-5 år sen sist jag körde ett jad 128 med lite fisk och skaldjur som fungerade relativt problemfritt Tanken är att starta upp ett 720L Akvastabil Move + sump, främst som FOWLR, men visst lite mjukisar kan ju vara trevligt? Har lovat hon-som-bestämmer iaf en mindre muräna, tanken går till stjärn- eller zebramuräna(går det att kombinera?), sen är jag sugen på drakar, pterois volitans främst, 2-3st gärna om det funkar och gärna något förslag på andra tankmates Så, ni får gärna rekomendera/avråda mig från både levande och teknik, men misstänker att utanför karet behöver jag: -Skummare (rekommendera gärna) -Returpump (hur högt flöde genom sumpen?) -Värmare(tempen diffa mkt i hemmet) -Streamers(20-50x/h?) -RO -Belysning(funderat på att nyttja akvastabils nyare led, men vilja och hur många isf, fowlr kontra mjukiskar) -Ca 70kg LS -UVC(hur kraftigt?) Sen eftersom muränorna jag kikat på äter skaldjur(?), vad för städpatrull bör man satsa på? Många frågor, och fler kommer det bli Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DH88 Postat 4 februari 2017 Författare Dela Postat 4 februari 2017 Hade tänkt att nyttja orginalgenomföringarna och köra på en herbie avrinning, hur högt bör man limma overflow boxen/kammen om man jämför med ytlinjen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.