Kimozabe Postat 2 juni 2017 Postat 2 juni 2017 On 2017-04-13 at 12:37, jonas1131 sa: Hej alla glada akvarister, nu har jag fått min bakgrund till akvariet monterat och klart. Allt står på plats och osmosen jobbar för fullt med att fylla 2200 liter. Det kommer att ta 4-5 dgr. Jag är dålig på att ta bilder men lover att komma med lite färska klipp. Jag önskar alla en glad påsk och på återseende. /Jonas Oxå nyfiken på hur det går med ditt monsterkar. Hur gjorde du med bakgrunden, lite silikon längst upp så att den går att få av eller du kladdade över hela ytan? Mvh Kim Citera
jonas1131 Postat 6 juni 2017 Författare Postat 6 juni 2017 Hej Kim, ursäkta sent svar men har varit bortrest än längre tid. Jag har satt en vinylfoilie på baksidan av karet, ganska enkelt men 270 cm var lite krånglig men ett utmärkt resultat. Kommer snart med bilder! /Jonas Citera
jonas1131 Postat 6 juni 2017 Författare Postat 6 juni 2017 Ska tilläggas att den appliceras med vatten och har ett lim som göra tt den fäster ordentligt. Citera
jonas1131 Postat 6 juni 2017 Författare Postat 6 juni 2017 Jag har haft det igång nu ca 5 veckor det börjar se ok ut nu! Jag ska ha i mera Levande sten och bygga lite mer på höjden, problem ar att komma ner i karet. Men det för man stå ut med. Jag har fått hjälp av min goa granne som är smed så han har bockat rostfritt så minna 4 st Ledzeal Pro 150 hänger snyggt och slimmat. Dessa fyra går på 50% men täcker upp detta enorma kar...fantastiskt. Jag kommer att fota lite och lägga ut, men det är e färdigt ännu! Jag har en stor sump till salu, en special med gångar för vattnet 150 cm lång 50 B 50 H. Vill ha en tusing om någon är intressera. Den är byggd så att man kan ha refug, porlande vatten över levande sten för att skapa en annan bakterie kultur. köpt av Aqua Sthlm en riktig specialare. /Jonas 2 Citera
Kimozabe Postat 7 juni 2017 Postat 7 juni 2017 Ingen fara för det sena svaret Fick för mig att du hade en bakgrund i revcement men kanske hade fel. Ser fram emot lite bilder Mvh Kim Citera
jonas1131 Postat 7 juni 2017 Författare Postat 7 juni 2017 Nico skulle ha en sådan men jag tycker inte det passar. Bilder kommer när lite alger har gett sig. /Jonas 1 Citera
niki68 Postat 7 juni 2017 Postat 7 juni 2017 17 minuter sedan, jonas1131 sa: Nico skulle ha en sådan men jag tycker inte det passar. Bilder kommer när lite alger har gett sig. /Jonas Jag kommer köra revcement fast till en mindre akvarium likadan Jonas köpte från mig ( 220cmx75cmx75cm ) Kim om 3 månader kommer se bakgrunden på min akvarium som är beställd . Några bilder vill jag se Jonas ! 1 Citera
Kimozabe Postat 7 juni 2017 Postat 7 juni 2017 @niki68 kul att höra att du kommer tillbaka snart. köpte en begagnad bakgrund av en som skulle lägga ner. Han hade satt den med silikon uppe i toppen så det gick rätt smidigt att få bort den. Tänker om det räcker eller det finns risk att den kommer släppa med tiden. Mvh Kim Citera
jonas1131 Postat 7 juni 2017 Författare Postat 7 juni 2017 Hej Nico och Kimozabo, jag tror att sillico är perfekt. Bilder kommer vill bara bli av med en massa alger, det har bara varit igång 5 veckor. /Jonas Citera
Kimozabe Postat 8 juni 2017 Postat 8 juni 2017 Tycker att se bilder på reefscape före en massa koraller placeras ut är rätt kul. Då kan man få idéer på ev reefscape om man är kass på den biten Mvh Kim Citera
jonas1131 Postat 9 juni 2017 Författare Postat 9 juni 2017 Tog en massa fina bilder idag, men får inte in dem....tror de är för stora?! Får prova imorgon igen...sov gott alla glada saltisar. /Jonas Citera
jonas1131 Postat 9 juni 2017 Författare Postat 9 juni 2017 Tog en massa fina bilder idag, men får inte in dem....tror de är för stora?! Får prova imorgon igen...sov gott alla glada saltisar. /Jonas 2 Citera
Moose Postat 25 augusti 2017 Postat 25 augusti 2017 Hur går det här? Vad hände med bilderna? 1 Citera
niki68 Postat 30 augusti 2017 Postat 30 augusti 2017 (ändrat) Mycket fint har sett LIVE ! Ändrat 30 augusti 2017 av niki68 1 Citera
jonas1131 Postat 21 februari 2018 Författare Postat 21 februari 2018 Hej alla glada saltisar! Har tampats med problem sedan maj 2017, Phosfaten har varit enormt hög. Men jag har vetenskapligt provat det ena efter det andra och hittat en lösning. Tyvärr så dog en hel del koraller men inget att göra åt. Har också fått till maskinrummet med Refugium och lite smått och gott. Tack Colan! Snart så ska jag lägga upp bilder, karet är inte klart med inredning men eftersom dessa problem dök upp så tar det lite längre tid. På återseende! /Jonas 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.