Gå till innehåll

Död fisk...


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Min fina om än ganska blyga bicolor blenny är död....

Någon som har någon erfarenhet av bönsyrseräkor,sliter de sönderfisken eller räcker det med att de visar sig så dör fisken av skräck?smiley2.gif

Har i samråd med Björn kommit fram till att han förmodligen omkom av stressen attvarit i 4olika kar på 1 vecka(grossist,handlarens,mitt lilla innan jag fick klart det stora och sen vidare till det).Den ser ju inte så misshandlad ut...bifogar en bild längst ner.

Ska nog hålla mig till koraller i fortsättningen,mkt roligare...och så dör de inte lika lättsmiley3.gif

aerie_t4.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte gissa på att det är en bönsyrseräka inblandad. De slår ju ihjäl fisken och äter upp så mycket som möjligt...

Trasiga fenor tyder mer på stressad/sjuk/svag fisk. Kan kanske vara försvagad av att inte ha ätit ordentligt under en längre tid?

Det finns otroligt tåliga fiskar Samuel. För tidigt att ge upp redan! BIT IHOP OCH KOM IGEN!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hum,lyckades stänga fönstret innan jag skickade svaret sist smiley9.gif

Får väl se om jag provar på en annan fisk när jag fått igång DSBn...tills dess blir Alfred ensam härskare i karet. Förresten,behöver man mata räkor till att tala om eller klarar de sig på vad de finner i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...