Gå till innehåll

Pomacanthus imperator


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på å köpa en kejsare,Pomacanthus imperator. Har för närvarande 2 kirurger (13-18cm)stora, en drakfisk och 3 clowner. Är det någon som har haft en pomacanthus imperator? Vad har ni för erfarenhet utav de? Är de svåra/kräsna med mat? Skulle den passa med min kiruger ( Zebrazoma xanthurum och Acanthurus sohal )??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft Imperator i ett kar tillsammans med några kirurger, en drake och några andra firrar. Hade några mjukkoraller oxå, Imperatorn var ganska fredlig av sig, väldigt aktiv och nyfiken, var dock lite tuff mot draken ibland. Han rörde aldrig korallerna , dock käkade han upp alla dom små rörmaskarna som fanns på min LS. Han strök med i en omgång vita prick just när han var på väg att färga ut. Karet var ett 540.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mattias, har läst lite att man borde undvika unga imperatorer just av den anledning att den kan vara känslig för sjukdomar. Man bör välja storlek mellan 10-13cm..altså redan utfärgade... Det var synd att den dog, de är väldigt fina och tyvärr dyra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hjärn koraller är en av de koraller som kjsare gillar mest, även vissa anemoner är problem.

Acropora, euphyllior, mjukkoraller, galaxea, Bubbelkoraller med flera funkar där emot utmärkt med de flesta kejsare.

Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...