Tildeolsson Postat 31 juli 2017 Postat 31 juli 2017 Hej alla! Har sedan länge velat ha ett saltvattenkar men har aldrig riktigt tagit tag i det... har sedan tidigare ett fluval edge 46 L , men har bara haft sötvattensfisk hittills. Någon av er som har använt edge-Karen för saltvatten? Funkar det bra? Och i såfall vad kompletterade ni med för "utrustning" för att få de bra? Är totalt grön på området så hoppas att ni kan hjälpa mig Tack på förhand! 1 Citera
Remih Postat 31 juli 2017 Postat 31 juli 2017 Hej! Jag körde ett sånt för några år sedan och det e riktigt snyggt om du frågar mig! Men sjukt opraktiskt! Inget kan vara större än det lilla hålet i toppen på akvariet o ska man stoppa ner armen för att t.ex. Skrapa rutorna eller möblera om, så måste man tömma ur vatten annars så svämmar det över!Jag köpte en ledbelysning på eBay som va en ombyggd original-kåpa o den funkade okej, men kostade nog 2000kr o för dem pengarna(eller lite till) så kan man får MYCKE bättre belysningSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Tildeolsson Postat 31 juli 2017 Författare Postat 31 juli 2017 @Remih Ja visst e de ett snyggt! Därför jag gärna vill köra vidare med det, håller med dig att det e fruktansvärt omständigt att städa etc etc... men känns ändå värt de Tack för tipset! Citera
Remih Postat 31 juli 2017 Postat 31 juli 2017 Den belysningen som jag hade, köpte jag på eBay. Ett företag som heter ultrabritehttps://www.ebay.com/itm/120940928934Hoppas länken funkar Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Tildeolsson Postat 1 augusti 2017 Författare Postat 1 augusti 2017 @Remih Tack! länken funkar körde du med originalfiltret + en cirkulationspump eller hur gjorde du? Bytte du vattnet ofta istället för skummare? Citera
Remih Postat 1 augusti 2017 Postat 1 augusti 2017 Ja jag körde med originalfiltret och sen en streamer i akvariet!Ingen skummare utan precis som du säger, vattenbyte en gång i veckan. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Tildeolsson Postat 1 augusti 2017 Författare Postat 1 augusti 2017 Okidoki! Tack för hjälp och tips @Remih Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.