Gå till innehåll

Forcipiger longirostris


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej,

Har handlat fisk och koraller idag. Köpte en Forcipiger longirostris, i affären sa dem att den är fredlig och skulle passa bra i mitt akvarium (250 liter med bland annat ett clownpar, en gul kirurg, mandarin, koraller och lite till) men jag har inte hittat så mycket fakta om den på svenska. Här på Saltvattensguiden står det om F. flavissimus, det är visserligen inte samma fisk men det står att flavissimusen äter koraller. Gäller det även longirostrisen? Har även en del rörmaskar i akvariet, kommer han äta upp dem också? Är det någon här som har longirostris?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte ge något säkert svar... men min erfarenhet av pincettfiskar säger ju att det är mycket troligt att den ger sig på rörmaskar...

men jag vet inte...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaret dykaren. Han har inte rört rörmaskarna än vad jag kan se så det är nog ingen fara. Dessutom är det inte hela världen om han nu skulle äta upp rörmaskarna. Longirostrisen är verkligen rolig att titta på, funderar på att köpa en kompis till honom när jag har fixat störra akvarium =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...