Nito Postat 8 november 2017 Postat 8 november 2017 (ändrat) åter efter många år då jag endast haft salt på bordet, började om med sötvatten då jag inte kunnat ha burk på många år pga jobb mm. men det tog faktiskt flera månader innan det blev en saltburk igen. uppstarten blev inte som tänkt och det blev många nya saker på vägen, bla så har jag aldrig startat en saltburk förr utan RO, men flera har gjort det med Luleås vatten och det har gått bra och man ska inte dö nyfiken så sagt och gjort. -jag har inte haft såhär mycket gröna alger förr, det skall sägas men jag har fått bukt med nitratet som det ser ut nu då det ständigt sjunker och Benny The Blenny ser ut som ett hängsbukssvin som jobbar övertid så dom gröna trådalgerna reduceras markant från dag till dag. . ett par veckor in så hämtade jag ett gäng koraller och annat levande fortare än det var tänkt (en helt annan historia) och dom mår toppen som allt ser ut... blir nog en massa uppdateringar vad det lider, men såhär ser det ut idag med sunkiga mobilbilder iallafall. Ändrat 8 november 2017 av Nito 5 Citera
Nito Postat 8 november 2017 Författare Postat 8 november 2017 -Juwel 240 liter, 500W Mh och 60W T8, Red Sea C-skim 1800, aktivt Kol i juwelens innerfilter, and that´s it. på gott och ont Citera
Nito Postat 10 november 2017 Författare Postat 10 november 2017 (ändrat) liten filmsnutt på alger och koraller, massor med luftbubblor osv, work in progress... -idag var dock första dagen jag mätte 0,05 Fosfat och 0 Nitrat och Benny The Blenny skördar massor med gröna trådagler så en liten bit på väg... Ändrat 10 november 2017 av Nito 3 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.