Daniel Fahlström Postat 22 november 2017 Postat 22 november 2017 Hej! Jag ska byta upp mig från ett 140 lit Aqua Medic Cubus till ett Red Sea Max 260 lit burk och tar gärna emot tips på vad msn bör tänka på! Jag kommer flytta över ca 20 kg levande sten, 5 fiskar, anemon samt några korallfraggar. Hur mycket inkört vatten bör man föra över och är det en fördel att ta med gammal sand eller ska man köra helt ny? Övriga tips tas gärna emot samt om någon är intresserad av mitt Aqua Medic 140 lit så är det till salu! Mycket lättskött och har fungerat problemfritt! /Daniel Citera
mcjagg Postat 22 november 2017 Postat 22 november 2017 (ändrat) Hej flytta över så mycket vatten du kan bara bra du får över det gamla inkörda vattnet det blir som ett stort vatten byte flytta även sanden du har bra bakteri kultur i den mvh Frank Ändrat 22 november 2017 av mcjagg Citera
Daniel Fahlström Postat 22 november 2017 Författare Postat 22 november 2017 42 minuter sedan, mcjagg sa: Hej flytta över så mycket vatten du kan bara bra du får över det gamla inkörda vattnet det blir som ett stort vatten byte flytta även sanden du har bra bakteri kultur i den mvh Frank Tack! 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.