Kimozabe Postat 17 december 2017 Postat 17 december 2017 Hade tänkt hänga upp mitt uvc i vajer som kommer fästas i en stång ovanför karet. Där är ingen sump och inget att skruva i så det får bli denna lösningen. Den jag tänker på nu är om det inte hade varit bättre att skruva i 4 lyftöglor. Blir ett mer korrekt lyft för nu blir ju låset snedbelastat. Tänker jag rätt? Jag har redan köpt vajer/klämmor och krokar, får så fall dra en runda imorgon efter jobb och inhandla öglor,brickor och muttrar. Mvh Kim Citera
Kimozabe Postat 22 december 2017 Författare Postat 22 december 2017 (ändrat) Köpte lite öglor, bricka och mutter. Tänkte ha den hängandes så här, inloppet lite lägre än utloppet. Har för mig att jag läst nånstans att det kan vara vettigt så man vet att hela röret är vattenfyllt. Detta är mitt första uvc så kom gärna med invändningar till varför det inte skulle gå. Öglorna klarar 70kg st, karbinerna 100kg och vajern var väl 100kg oxå (2mm) dessutom är det ju ett ”lyft” i U. Står max k.a 788 på klämman, vet inte riktigt vad det innebär Mvh Kim Ändrat 22 december 2017 av Kimozabe Citera
BatmanGefle Postat 22 december 2017 Postat 22 december 2017 Vill minnas att min instruktionsbok sa att in-/utloppen även skulle peka uppåt (samt även som du har det; utlopp högre än inlopp). Detta för att minimera risken för luftbubblor i röret.Sent using Jedi mind trick. Citera
Kimozabe Postat 22 december 2017 Författare Postat 22 december 2017 Tack för det @BatmanGefle, kan erkänna att jag inte läst så noga. Tyckte bara det kändes säkrare med in/ut nedåt om packning/slang skulle börja läcka. Not sent using Jedi mind trick Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.