Gå till innehåll

tunze stream


crille

Rekommenderade inlägg

jag har oxå funderat på att sätta mina på timers, tänkte ev. dra ner så bara en av två går på natten. Men jag är lite orolig för fiskar och inte minst sniglar ska ställa till det..... Min tanke var att ha en åt gången stängd mellan typ 00 och 07 på natten och ev. variera lite under dagen, men man bör nog inte ha dom av mer en 1-2h åt gången, vad tror ni andra?Finns det nån mening med att sänka cirkulationen på natten? Jag inbillar mig att det kan vara bra med lite mindre cirkulation nattetid, men har inga riktiga argument....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På reven så är det lungnare på natten och vill man efterlikna det så ska man ha ett mindre flöde då.

Till de nyare modellerna typ 6100 med controller så går den i "night mode" då belysningen släcks och sänker då varvtalet på pumpen till det lägsta ca:30%.

De modellerna har även en funktion som gör att om pumpen går i intervall och stängs av, så knycker (roterar lite) pumpen till lite varje 20 s för att skrämma bort ev. fiskar som har simmat in i pumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...