Gå till innehåll

Pterapogon Kauderni funderingar...

Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Har tänkt skaffa mig Pterapogon Kauderni och håller nu på och läser på mig lite.

Läste i denna artickel att de matar med Brine Shrimp och att de enligt författaren är tokiga i Ghost shrimp.

Författaren köper "two Oz of live brine weekly" och "100 ghost shrimp/every two weeks".

Vad är Brine Shrimp & Ghost shrimp på svenska?

http://www.breeders-registry.gen.ca.us/Articles/v4_i4_marini /marini.htm

Dykaren kanske har koll för du har väl kauderni?

Hoppas du lyckas dra upp dina yngel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag har lyckats få 2 honor, så jag ska försöka få tag på en hanne nu.

Den ena av dessa så var den långa toppiga bakre ryggfenan "av", denna har växt ut men har en "krök" där den var av tidigare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väldigt trevliga fiskar!

Tyvärr har jag inte lyckats hela vägen ännu, men jag vägrar att ge mig! Jag har två par som leker. För det mesta har hanen avbrutit ruvandet efter bara ett par dagar, men han har gått 23 dagar med vid ett tillfälle. Givetvis var jag inte hemma den natten han släppte ut dem. smiley19.gif

Sist de lekte blev det väldigt rörigt i akvariet. Honan hade fler ägg än hanen fick plats med i munnen och lät honom inte ruva ifred... så den omgången blev också förgäves. Finns föresten några bilder på det här på forumet.

Jag matar mina med så varierad kost som möjligt. Jag ger dem fryst foder såsom berikad artemia, mysis, gammarus-räkor. Jag ger dem även hakad makrill, hakade räkor och räkrom. Jag har även gett dem levande mysis vid ett par tillfällen.

Den levande mysisen är en given favorit tätt följt av fryst artemia och sen fryst mysis.

Jag hade inte köpt skadade Kauderni. De är känsliga i början och kan stryka med utan någon uppenbar anledning. När de väl är invanda och välgödda är de riktigt tåliga.

Om ett halvår har jag små kaudernis att sälja, det lovar och svär jag! Jag SKA lyckas!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då kommer jag och köper:-)

Jag fick en handfull kauderniyngel av Aquaria för nåt år sedan, men de blev retligt nog föda till en elak fisk. Nästa gång får det bli stora sjöborrar eller kanske ännu hellre lite större ungfiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...