Gå till innehåll

erfarenhet av Plectorhinchus chaetodontoi


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Plectorhinchus chaetodontoides (Harlekinstrandaborre) sett en i butik och den verkar festlig påminner om clowner i rörelse mönstret, har hört olika storlekar från 20-40cm vilket stämmer? föda? svåra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vart har du sett denna fisk!??

Visst är den fin som liten

thumb_plectorhinchus_chaetodontoides-juvenile.gif

Är på jakt efterPLECTORHINCHUS LINEATUS - Lines Sweetlips som jag tycker är grymmt snygg men även dessa blir stora!??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket stora? 20cm har jag läst i en bok sedan har jag hört 40cm men vem ska man tro?? så därför är jag nyfiken om någon VET hur stor och om det är någon som har haft den. Snygghet tja baken är delad som tur ärsmiley2.gif

Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Stefan, läste på lite om fisken, det står att den inte är speciellt lämplig att ha i akvarium, vidare så skall den vara svår att få att äta som ungdjur. När den väl äter så tuggar den i sig sniglar mm. Maximal längd hör och häpna är 72cm, ganska stor alltså...Minsta akvariumstorlek är 200 gal = 757L Den skall inte heller hållas med aggresiva kompisar. Ovanstående är fritt överstatt från Scott W. Michael "Marine Fishes 500+ essential to know aquarium species" En för övrigt fantastisk liten bok i pocketstorlek, färgbilder mm.

Kanske inte vad Du ville höra Stefan, men det är en krånglig fisk som kanske man skall vara utan?..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...