Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Hej, Undrar vad ni alla har för favoritalgätare? Min är utan tvekan Salarias fasciatus. Förstår varför den kallas "Lawnmower Blenny" på engelska. Rensade mitt riktigt algiga kar på 2 dagar, helt otroligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Hade du någon Bryopsis? Min vill nämligen inte äta den typen alls... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Hej, Nej, har ingen bryopsis som tur är. Inte många som tar den, finns några sniglar (bland annat T. crispata) som gör det, men de brukar dö (svälter ihjäl) när väl algerna är borta. Det bästa är nog att bränna bort dem med kokande vatten, tror jag. De brukar ju sitta "buskvis" så man kan begränsa skadorna från det kokande vattnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Problemet med Elysia Crispata är förmodligen att de kräver kraftigt ljus för att överleva, men de är lättskötta under metallhalogen och kan tydligen också föröka sig i fångenskap. jerker Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Dela Postat 10 februari 2004 Min segelfenskirurg äter röda bryopsisbubblor när den är hungrig, men lämnar det mesta av de röda bryopsisstjälkarna. Jag tycker det är bra att ha lite reservmat åt segelfenskirurgen växandes i akvariet, så har den något att snaska på de dagar jag hoppar över matning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.