Gå till innehåll

Pomacanthus


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Är det någon som vet nått om dessa underbart vackra fiskar är de svåra känsliga för något speciellt?? jag har inga koraller!

Läste ett gammalt inlägg om att man ska köpa dom när de är utfärgade för att de små är känsliga för sjukdom är det prick och odinium eller är det någon annan plåga som de drabbas av?? kommer snart att få mitt uv-c så då blir förhoppningsvis livet lite surare för prick odyl.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med om att de är underbart vackra

Nackdelen med dem är att de blir stora och kräver ett utrymme därefter ( 220 liter är för litet för en stor kejsare)

Vissa av dom (om inte alla för eller senare) käkar koraller.

Tror inte att känsligheten har att göra med om de är utfärgade eller inte utan att det som avgör är om du får tag i ett friskt exemplar. De är ganska härdiga annars.

Själv har jag en Asfur som går i ett 720, den stortrivs smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena!

Jo jag vet att 220 är för litet ska byta upp mig så fort jag får ett jobb lite fattig nu :-( har tänkt att bygga ett fyrkantigt ca 1x1x1 så man får lite yta jag har också ett Malavi kar på 2 meter och det ligger lite risigt tillsmiley15.gif. Och om man köper en liten så växer den ju inte upp till 40cm på 1vecka precis!

De arterna jag tänkt på är Euxiphipops navarchus eller P imperator.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...