Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Nån här som har en bild på en kirurg som heter Acanthurus strigata??????Jag skulle vilja veta hur den ser uthoppas att nån kan hjälpa mig!!!Tack på förhand!!!! Citera
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Känner inte till denna fisk, menar du kanske Acanthurus triostegus eller Ctenochaetus strigosus? Vet du något mer om den? Citera
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Nej det är det som jag inte gör!!Vet bara att det heter så på latinhar en pris lista framför mig där den finns med..Skulle vara roligt att få se hur den ser ut!! Citera
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Jag kollade fishbase och hittade inte heller någon med det namnet. Här är de resultat man får om man söker på Acanthurus. - Länk till sökresultat - Citera
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Blev nyfiken så jag slog upp namnet i "Surgeonfishes of Hawaii and the world", där alla kända arter av kirurger finns beskrivna. Utan att finna någon strigata (inte heller bland synonymerna). Den enda art jag känner till med artnamnet strigata är Eleotriodes strigata (som ju inte är en kirurg).Jag gissar, som Nicklas, att det är en felskrivning. Citera
Guest Gäst Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Jag kollade fishbase och hittade inte heller någon med det namnet. Här är de resultat man får om man söker på Acanthurus. Av Aqua_Max. Titta på . Acanthurus striatus. kan det vara denna fisk som det har blivit någon felskrivning på ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.