Gå till innehåll

Diacantus kejsare


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag vet att de har varit nästan omöjliga att hålla i livförr men det har ändrats de sista åren då de placeras i revakvarium. Möjligen är det så att fisken får en omgivning som den känner igen samt att den hittar en del att äta. Att den käkar upp kolonianemoner är jag säker på för det brukar stora kejsare göra men övrigt vet jag inte. Jag hade en imperator som bara käka kolonianemoner men rörde inte mjuk & Stenkorallerna. Det verkar som om kejsare blir vanligare i revkar och det är ju fantastiska fiskar att äga. Skickar en länk till en Amerikan som har haft en diacantus i 7 år och den går med kirurger och koraller så omöjligt är det inte. Jag ska själv ha en sådan när karet är redo för den så den som väntar på nåt gott väntar alldeles för längesmiley17.gif

http://www.advancedaquarist.com/issues/aug2002/Fish.htm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en Diacanthus i två dagar. smiley19.gif

Fungerade alldeles utmärkt den här tiden. Rörde varken inga lägre djur, men åt både artemia och gammarus-räkor med god aptit.

Dessvärre kunde jag inte hitta fisken på morgonen den 3 dagen... letade överallt, men den var bara borta....

Och dagen efter så spottade min Magnifica-anemon ut lite ben och broskrester. Borde vara omöjligt för anemonen äta en så pass stor fisk... men den lyckades.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...