ÄlvanElvy Postat 23 maj 2019 Postat 23 maj 2019 Jag undrar vad vi har för anemoner (tog över karet av okunnig) och om de är samma sort trots olika färger etc. Gärna lite info om dem. Den stora ser riktigt tjock ut nu sedan några dagar, är det bra tecken? Mvh Jenny Citera
mcjagg Postat 24 maj 2019 Postat 24 maj 2019 Hej det ser ut som majano anemoner kan bli en pest då de delar sig mycket och de bränner koraller nerdersta bilden är kalkrör maskar är bra filtrerare mvh Frank Citera
ÄlvanElvy Postat 28 maj 2019 Författare Postat 28 maj 2019 Vad ja jag göra åt dem? Är de små samma som den stora alltså? På nedersta bilden är det den rosa saken jag funderar över, vad är den för något? Citera
mcjagg Postat 28 maj 2019 Postat 28 maj 2019 Hej skulle tro det är majano man kan använda aiptasia-x den rosa saken är svår att se på bilden vad det kan vara mvh Frank Citera
ÄlvanElvy Postat 23 juni 2019 Författare Postat 23 juni 2019 On 2019-05-28 at 18:43, mcjagg sa: Den stora hur stor är den kan vara nån annan art Hej! Förlåt fördröjningen haft svårt med kontot! Jo den stora, när den drar ihop sig är den ca 2cm men helt infälld ngn dm skulle jag säga! Den är knepig för spröten kan bli riktigt tjocka och se svullna ut och vi vet ju inte om det är bra eller dåligt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.