Gå till innehåll

En liten fundering...


judas

Rekommenderade inlägg

Fiskar, lägre djur mm sägs ju vara mkt känsliga på många sätt. Man ska tvätta händerna innan man stoppar ner dem i karet, men akvariebutikerna slår in påsarna i tidningspapper.

Är inte trycksvärtan farlig för vissa av akvariets invånare?

Den borde ju inte vara det eftersom tidningspapper används. Själv har jag med mig en kylväska när jag gör inköp.

Det var bara en liten fundering......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det är något att oroa sig över, men det är förstås bra praxis att tvätta händerna.

Off-topic: Tack för igår. Allt har slått ut här hemma utom några polyper på min Zooanthus. Den gröna fungian (runda skivan) ser fantastisk ur. Har det gått bra med dina inköp. Har du listat ut vad den gröna stora saken du köpte är?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för senast Gustav

Jag tänkte mer på att man sänker ner påsen i karet så att trycksvärtan sprider sig i karet (jag kanske var otydlig). På utsidan av påsen har man ju haft tidningspapper.

Som jag skrev tidigare tror jag inte att det påverkar, men intressant att höra vad folk tror ( & förhoppningsvis vet)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...