Gå till innehåll

IKS vario


Christer T

Rekommenderade inlägg

Har precis fått hem en IKS vario lp 180 som jag tänkte köra nitratfiltret på. Min "något" rostiga tyska kunskaper räcker dock inte riktigt till bruksanvisningen. Antar att installationen inte direkt är avancerad men är det något man bör tänka på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ställa flödet på dem. 0,54 l/h - 5,4 l/h. Jag var tvungen att öppna min för att komma åt potentiometern var man ställer hastigheten. Den pumpar 10 s, vilar 10 s, pumpar 10 s, o s v. Min låter en del.

Jag hittade en liten gul plastplupp på framsidan. om man pillade ur den så passar den lilla medföljande skruvmejseln alldeles utmärkt att reglera flödet med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är din tyst? Min låter en del. Tänkte dock använda den i ett yngelkar för kardinaler.

Nu har jag inte installerat den ännu utan bara provkört den "torrt". Den låter inte alls mycket i ett stängt skåp så kommer den inte alls att höras. Det är ganska stor skillnad på hur mycket den låter beroende på vilket flöde jag ställer in märker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...