h0llowman Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 tjena!!!! måste fråga är nybörjare på saltvatten och håller som bäst på att läsa på lite tills jag får mitt tekniska som jag beställt...Vad är rowaphos?????????mvh peter Citera
Guest lysröret Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 ett ämne som tar bort fosfat ur vattnet.[tror jag] Citera
h0llowman Postat 12 mars 2006 Författare Postat 12 mars 2006 okej hur får man fosfat då???om man kör med osmos-filter tar det bort fosfat????mvh peter Citera
Guest lysröret Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 fosfat är en ingrediens i en del tvättmedel och har du osmos så borde den ta bort det, men jag är inte säker. Citera
thore kjellberg Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Rowaphos är en produkt gjord på järnhydroxid. Det är mycket poröst och adsorberar fosfat och kisel utan att avge detsamma när material är mättat(det är ingen zeolit som är aluminiumoxid). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.